دفاع از جلوپنجره جدید بی ام و سری 7

از زمان معرفی نسل جدید بی ام و سری 7 به همراه جلوپنجره کلیوی نسبتا بزرگ آن، انتقادات بسیاری به سبک طراحی این شرکت باوارایایی وارد شد و حتی کاربران در فضای مجازی، آن را دستمایه طنز و شوخی قرار دادند.

حال آدریان ون هویدونک، طراح ارشد شرکت بی ام و، به دفاع از جلوپنجره نسل جدید بی ام و سری 7 پرداخته و سبک طراحی آن را باطراوات و جدید می داند. وی در ادامه دفاعیاتش، تمایل مشتریان چینی به چهره جدید را دلیل استفاده از این سبک طراحی عنوان کرد. به گفته او، در جلسه های ارزیابی که پس از عرضه نسل جدید بی ام و سری 7 به بازار انجام شد، مخاطبان به راحتی می توانستند بین سری 5 و سری 7 تمایز قایل شوند، در حالیکه یافتن تفاوت میان این دو سری در نسل قبلی، چندان آسان نبوده است. از سوی دیگر، مخاطبان به نسل جدید بی ام و سری 7 را بسیار بیشتر از نسل قبلی علاقه پیدا کرده اند.

بی ام و سری 7
ون هویدونک در جریان مصاحبه اش با خبرگزاری موتورینگ، اظهار کرد: من و تیم طراحی متوجه شوکه شدن مخاطبان پس از مشاهده نسل جدید بی ام و سری 7 شده ایم، و منتظر روانه شدن انتقادات به سمت خودمان بوده ایم، با این حال، نمی توان همه را راضی نگه داشت و نمی توان سبکی از طراحی را ایجاد کرد که تمامی مخاطبان، آن را بپذیرند. هویدونک اعتقاد دارد که انتقادات و مخالفت ها، به عنوان چاشنی کار طراح محسوب می شوند و به خصوص در مورد اروپایی ها، که طراحی های ظریف تر را دوست دارند، انتقادات شدیدتر بوده است. در عین حال، مشتریان چینی به خوبی با سبک جدید طراحی جلوپنجره بی ام و کنار آمده اند.
احتمالا نسل جدید بی ام و سری 7 ، آخرین نسلی از این سدان لوکس و بزرگ بی ام و خواهد بود که با موتور حجیم V12 مجهز به توربو دوقلو با حجم 6.6 لیتر و قدرت 592 اسب بخار عرضه می شود و به واسطه سختگیری های زیست محیطی، ممکن است حتی در نسل بعدی، از پیشرانه V8 نیز خبری نباشد. شایعات در مورد نسل آتی خودروهای بی ام و، به استفاده از ترکیب موتورهای چهار یا شش سیلندر خطی و موتور الکتریکی اشاره دارند.