طراحی اختصاصی

جلو پنجره شبکه ای است که در جلوی خوروهای سواری و خودروهای سنگین که باعث عبور هوا از بیرون به سمت موتور خودرو می شود. در عقب جلو پنجره معمولا رادیاتور خودرو قرار گرفته است که هوای ورودی از جلو پنجره به آن می وزد و باعث خنک شدن آب رادیاتور و در نتیجه موتور خودرو می گردد.

جلو پنجره قطعه ای ضروری برا خودرو به حساب نمی آید و همیت آن بیشتر برای زیبایی ظاهر خودرو است. اگر فضای جلویی خودرو خالی بود تا جریان هوا به طور مستقیم به رادیاتور خودرو بوزد فرایند خنک کننده ی موتور به صورت عادی به کار خود ادامه می داد ولی در جلوی خودرو ها از جلو پنجره استفاده می کنند تا زیبایی ظاهر خودرو حفظ شود و از طرفی در کنار حفظ زیبایی ظاهر خودرو فرایند انقال جریان هوا به رادیاتور نیز جریان یابد.

هوایی که از جلو پنجره وارد فضای موتور می شود صرفا برای خنک کردن رادیاتور نیست. این جریان هوای تازه و خنک برای تنفس خودرو و تامین اکسیژن لازم جهت احتراق سوخت نیز استفاده می شود. به صورتی که اگر جلوی خودرو بسته بود و از شبکه های جلو پنجره هوا وارد خودرو نمی شد ، جریان احتراق در موتور خودور با اختلال روبرو می شد.